maandag 22 oktober 2007

Een leven lang leren


Dat was het thema van de studiedag vandaag. Ik riep wel heel hard dat ik twee weken herfstvakantie had, maar een extra week herfstvakantie krijg je nooit zomaar. In plaats van drie dagen werken mag ik nu drie dagen studeren!
Een leven lang leren, blijven werken aan jezelf, altijd kritisch blijven, POP, beoordelingsgesprekken, mind-nog-wat en allerlei andere vage PABO-termen werden er vandaag naar ons hoofd geslingerd. Maar ik heb ook iets geleerd, wat ik met jullie wil delen.

Wist je dat:

.. je bij het stellen van een vraag beter de toon van je stem omlaag kunt laten gaan dan omhoog?
.. asymmetrische houdingen informeel zijn?
.. je duim omhoog steken in Iran dezelfde betekenis heeft als bij ons de middelvinger?
.. sommige mannen vrouwen nauwelijks aankijken als teken van respect?

Zo, leren jullie ook nog eens wat;)

3 opmerkingen:

Anoniem zei

-Opbouw van een woord op zich is al bepalend voor het al dan niet serieus laten overkomen van het hetgeen je wilt vertellen. enz...
Neem een cursus presentatie voor de radio ;)

-mhhhh en als je a symetrisch in elkaar zit?
Hoe zit het dan? :P

-En als je vrouwen nu es aankijkt en recht in de poppetjes kijkt?
worden ze dan zenuwachtig?

de spreuk van vadaag..
heb je geld dan kun je er twee dingen mee doen:
1 je gaat alles opeten en hebt een dag of twee een zere buik.
2 je geeft het aan iemand die het harder nodig heeft dan jezelf en hou er een goed gevoel voor maanden aan over..

Bianca zei

Die cursus kan ik dan ook wel gebruiken voor het lesgeven:p

Als je a-symmetrisch in elkaar zit kun je met je benen en armen wel symmetrisch proberen te zitten;)

Nee, dan denken ze dat je geen respect voor ze hebt:P

En die spreuk is geweldig:D zelf bedacht?

Anoniem zei

ow... :)
zit ook weeer wat in...
jeps zo uit de mouw gevallen toen :)